Wij, ATALIAN Nederland, hebben opdrachtgevers door het hele land. Van Maastricht tot Groningen en van Amsterdam tot Enschede. Iedere opdrachtgever heeft zijn eigen vakgebied, grootte & verhaal. Wij geven jullie graag een kijkje achter de schermen bij onze opdrachtgevers.
Deze keer brengen we een bezoek aan het Roessingh in Enschede. Roessingh, Centrum voor Revalidatie, vindt dat iedereen een plek verdient in de samenleving. Als enige aanbieder in Oost-Nederland bieden ze alle facetten van medisch specialistische revalidatiezorg aan. Ze zijn expert in onder meer kinderrevalidatie en complexe loop- en arm-/handproblematiek.
Naast de hoofdlocatie in Enschede hebben ze revalidatieafdelingen in ziekenhuizen in de omgeving. Bij het Roessingh werken ongeveer 500 specialisten die er dagelijks samen voor zorgen dat patiënten zo goed mogelijk met hun beperkingen (weer) zelfstandig kunnen functioneren.
Sinds mei 2020 werken het Roessingh en ATALIAN samen. ATALIAN organiseert de schoonmaakdienstverlening met een team van ongeveer 25 medewerkers. Het werk varieert van de schoonmaak van het restaurant tot aan patiëntenkamers en behandelruimtes.
Wij drinken koffie met Jeannette Velthuis. Jeannette is 14 jaar werkzaam als Hoofd Civiele Dienst bij het Roessingh. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de aansturing van alle facilitaire diensten. Al snel merken we dat ze een enorm betrokken en bevlogen persoon is. Ze vertelt trots: ‘’Het proces kan soms erg mooi zijn. Er kan iemand binnenkomen in een rolstoel en na een bepaalde tijd zelfstandig naar buiten lopen. Dat hebben wij dan gedaan; dat geeft een enorme oppepper!’’
Jeannette is blij met ATALIAN. Ze zegt: ‘’ATALIAN is verantwoordelijk voor de schoonmaakdienstverlening; dit draagt bij aan een positieve beleving van de patiënten en bezoekers van het gebouw. ATALIAN is een no nonsens bedrijf, niet lullen maar poetsen. Daar houd ik van. ATALIAN beweegt met ons mee wanneer het nodig is en de medewerkers zijn erg oplossingsgericht’’.
Ze vervolgt: ‘’Verwachtingen worden duidelijk uitgesproken, de communicatie verloopt soepel en ATALIAN pakt onvoorziene situaties zelfstandig en snel op. Dit past goed bij onze dynamische organisatie.’’
Jeannette kan de ATALIAN Academy ontzettend waarderen. Dit is een mooie kans voor medewerkers die zich willen ontwikkelen. Zo biedt de Academy naast de verplichte Basisvakopleiding Schoonmaken ook optionele opleidingen als gastvrijheidstraining en de Nederlandse taalles. ‘’Hierdoor krijgen medewerkers die de Nederlandse taal nog niet zo goed beheersen ook de mogelijkheid om te communiceren met patiënten en bezoekers. Dit vergroot de betrokkenheid maar ook de beleving van de patiënten en bezoekers’’.
Hoe ze naar de toekomst kijkt? Ze verwacht mooie innovaties zoals het resultaatgericht schoonmaken door middel van technologie. Nieuwsgierig kijkt ze naar de toekomst om de mogelijkheden samen met ATALIAN verder te onderzoeken.
Tot slot vragen we naar de samenwerking met onze collega’s. Ze zegt: ‘’Met iedereen heb ik goed en regelmatig contact. Op dagelijks niveau heb ik contact met Bouchra (coördinator), wekelijks met Dolores (objectleidster) en de kwartaaloverleggen met Jessica (projectmanager). Jessica is precies wat ik nodig heb: jong en dynamisch. Dit houdt mij scherp’’.
Ze eindigt met: ‘’Het is fijn om een bijdrage te kunnen leveren aan de re-integratie van het leven van mensen. Ieder heeft zijn eigen doel wanneer ze binnenkomen. De een wil weer kunnen dansen en de ander wil simpelweg weer leven zonder pijn. En daar helpen wij graag bij!.” Het Roessingh is ‘een huis vol verhalen’. ATALIAN is trots om hier onderdeel van te mogen zijn, met de beste mensen.
Interviewers en tekstbewerking: Femke Scholten Linde (commercieel medewerker) & Laura Eulderink (recruiter).
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes.