Bevlogen medewerkers

Bevlogen medewerkers zijn gelukkiger en gezonder. Daarom zetten we alles op alles om van al onze medewerkers – die  nu gemiddeld een 7,5 scoren op medewerkerstevredenheid – bevlogen medewerkers te maken.

Investeren in onze medewerkers is daarbij essentieel. Daarom hebben wij in 2010 de ATALIAN Academie (voorheen Visschedijk Academie) opgericht. Nieuwe collega’s worden goed ingewerkt en begeleid door ons onboardingprogramma. Medewerkers worden intern opgeleid voor een vakdiploma en krijgen de mogelijkheid deel te nemen aan een cursus Nederlandse taal. Begin 2021 is zo’n 50% van onze medewerkers in bezit van een vakdiploma. De ambitie is om dit percentage te laten stijgen tot 95% in 2025. Ook voor onze coördinatoren en managers  is er een (modulair) opleidingsprogramma.

Begin 2021 is zo’n 50% van onze medewerkers in bezit van een vakdiploma. De ambitie is om dit percentage te laten stijgen tot 95% in 2025.

Jaarlijks voeren we ontwikkelgesprekken  met al onze medewerkers. In deze gesprekken is aandacht voor gezond leven, groeimogelijkheden en plezier. Deze gesprekken geven niet enkel individuele ontwikkelafspraken, maar de resultaten van de gesprekken worden ook gebruikt om nog beter in te spelen op de ontwikkelbehoefte van onze medewerkers.

Ook is ATALIAN een erkend leerbedrijf waar stagiaires voortdurend kansen krijgen om zich te ontwikkelen. Voor kwetsbare jongeren hebben wij het ATALIAN Jong Talenten Programma ontwikkeld, waarbij we in nauwe samenwerking met VSO- en PRO-scholen jongeren opleiden voor de facilitaire dienstverlening met baangarantie voor de deelnemers die het traject succesvol doorlopen.

 

Veiligheid en gezondheid zijn een basisvoorwaarde voor tevreden medewerkers en zijn en blijven daarom een van onze prioriteiten. Daarom is onze specialistische afdeling VCA** 2017/6.0 gecertificeerd.

Naast de fysieke veiligheid hebben wij ook veel aandacht voor de psychosociale arbeidsbelasting. Zo hebben wij een no-tolerance beleid ten aanzien van ongewenst gedrag, waarover we actief communiceren.

Ook is er continue aandacht voor ergonomie en wordt voortdurend nagedacht over hoe we de fysieke belasting van het werk kunnen verminderen.

Zo leren wij onze medewerkers met klachten/ problemen wat zij kunnen doen om klachten te reduceren en herhaling te voorkomen. Daartoe wordt samengewerkt met verschillende partners, zoals een osteopaat, bedrijfsmaatschappelijk werk en een budgetcoach, maar ook met partners bij wie medewerkers loopbaanadvies kunnen krijgen wanneer zij niet meer in de branche willen of kunnen werken.

Wil je meer weten of wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Duurzaamheidsvisie
2
Inclusiviteit
2
Milieu
2