Met de beste partner – Stichting Amerpoort

Fill 1
Met de beste partner - Stichting Amerpoort - Atalian

ATALIAN Nederland heeft klanten door het hele land. Van Maastricht tot Groningen en van Amsterdam tot Enschede. Iedere klant heeft zijn eigen vakgebied, grootte & verhaal. Wij geven jullie graag een kijkje achter de schermen.

Stichting Amerpoort

Op een prachtige locatie in de bossen bij Baarn bevindt zich de hoofdlocatie van onze opdrachtgever: Stichting Amerpoort. Stichting Amerpoort is een zorgorganisatie voor mensen met een verstandelijke beperking. ATALIAN verzorgt op locatie Nieuwenoord en een groot aantal buitenlocaties al meer dan 30 jaar de schoonmaakdienstverlening. Wekelijks zorgen ruim 100 collega’s voor een schone woon- en werkomgeving voor de bewoners en medewerkers van Amerpoort.

Wij worden ontvangen door de contractmanager Ernst de Nijs Bik. Ernst is al ruim 35 jaar werkzaam bij Stichting Amerpoort. Hij vertelt: “Er is een langdurige samenwerking met ATALIAN. De huidige samenwerking met Ramo (regiomanager) en Frauke (rayonmanager) is erg prettig. Als er zaken spelen worden die snel opgepakt en we houden elkaar aan beide kanten scherp.” Ernst vult aan: “Het contract is leidend, maar ik vind het ook erg belangrijk dat het contact goed is.”

De dienstverlening bij Amerpoort kent uitdagingen. Ernst vertelt: “Het gaat hier om een woonlocatie waar mensen met een verstandelijke beperking wonen. Het gedrag van cliënten is soms onvoorspelbaar. Het is voor ons belangrijk dat de schoonmaakmedewerkers hier mee om kunnen gaan. Dat is natuurlijk niet alleen bij Amerpoort, maar geldt in de hele zorgsector.”

In de huidige samenwerking zijn er ook al verschillende initiatieven geweest. Zo heeft ATALIAN al meerdere keren meegedaan met NL Doet op een locatie van Amerpoort. Afgelopen jaar is er geholpen door te schilderen op een locatie. Naast de inspanning tijdens NL Doet is er een ruimte bij Amerpoort ingericht waar medewerkers van ATALIAN scholing kunnen volgen. Dit wordt gedaan in het logeerhuis waar een medewerker van ATALIAN met een afstand tot de arbeidsmarkt werkzaam is. Ernst geeft aan: “Voor ons is het ook erg belangrijk om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een werkplek te bieden. Dit gebeurt al binnen Amerpoort en het wordt zeer gewaardeerd dat ATALIAN hier ook aandacht voor heeft.“

Bij Amerpoort doen wij af en toe ook meer dan alleen schoonmaak. Ernst vertelt: “Buiten de huidige samenwerking op het gebied van schoonmaak worden er soms ook medewerkers van ATALIAN ingehuurd voor het intern cliënten vervoer. Bij ziekte of vakantie zitten wij soms omhoog. Hierop kan worden ingesprongen door ATALIAN om medewerkers in te zetten die al bekend zijn met het intern cliënten vervoer.” Daarnaast wordt er een pilot opgezet waarbij medewerkers van ATALIAN worden ingezet om te ondersteunen bij lichte huishoudelijke taken die momenteel door het zorg personeel worden uitgevoerd zoals een wandeling of het verschonen van de bedden. Dit levert Amerpoort een passende oplossing op en medewerkers van ATALIAN krijgen zo de mogelijkheid hun werkzaamheden te verbreden.

In de toekomst hopen Amerpoort en ATALIAN hun samenwerking verder uit te kunnen breiden op de locaties waar nu nog huishoudelijk medewerkers werken en samen de dienstverlening te blijven ontwikkelen.